ACOS Digital læring består av korte læringsvideoer som er inndelt i tematiske leksjoner som viser systemets grunnleggende funksjoner og handlinger som bruker/saksbehandler utfører, for eksempel hvordan du oppretter sak og hvordan du oppretter dokumenter.
Om dette kurset
Formålet med videoene er at bruker skal få en grunnleggende innføring i WebSak Fokus på en enkel, oversiktlig og forståelig måte.
Dette er en passeringstest for deltakere på legemiddelhåndteringskurset i Sauherad kommune

I Regjeringens strategi for fornying av
offentlig sektor fra 2007, og i Statens kommunikasjonspolitikk fra høsten 2009,
slås det fast at elektronisk kommunikasjon skal være den primære kanalen for
dialog mellom innbyggerne og offentlige virksomheter.
Utsending av post
Post fra Sauherad kommune skal nå sendes digitalt og vi har valgt løsningen
SvarUt fra KS som vår leverandør for digital post ut.
Om dette kurset
Hva er KS SvarUt
KS SvarUt er en felles løsning for kommuner og fylkeskommuner for å
formidle digital post fra kommunale sakarkiv og fagsystemer til både
innbyggere, næringsliv, offentlige og private organ. Hensikten er å formidle
dokumenter fra kommunal sektor rimelig, effektivt og sikkert.
Dokumentene lagres i et forsendelsesarkiv, og er tilgjengelig i tre måneder. Varsel om post blir sendt via Altinn til mottaker. I dette varselet er det en lenke til dokumentet i forsendelsesarkivet. KS SvarUt registrerer automatisk hvem som ikke åpner det elektroniske brevet innen en gitt frist (2 dager) og sørger da for at det blir sendt som vanlig brevpost.
KS SvarUt ivaretar kravet om samtykke, slik
det er satt opp i eForvaltningsforskriften.
Det betyr at mottaker kan velge om han ønsker å motta brev i digital form
eller ikke.
Dersom mottaker ikke har valgt å reservere seg fra å motta digital post er
dette førstevalget/hovedregelen.
Målet er at post fra Sauherad kommune skal sendes digitalt fra 20.mars 2017.
