Pårørende har økt helserisiko
Det er viktig å ivareta pårørende og vi må sørge for et godt samarbeid. Hvordan kan vi gjøre dette? Hva kan du gjøre for å tilrettelegge for et godt samarbeid? Og hva gjør du når samarbeidet likevel blir vanskelig?

Kurset vil ha fokus på pårørendesamarbeid og hva du gjør når dette samarbeidet blir vanskelig, og hvordan å håndtere det når det kommer en klage.

Om dette kurset



Kvalitetsarbeidet i Stavanger kommune
Siren Kemna Vigrestad forteller om kvalitetsarbeidet i Stavanger kommune.

Hvordan er informasjonen til pårørende tilgjengelig? Hvordan er svarene vi skriver oversiktlige og klare?
Du vil få gode verktøy til hvordan å skrive klarspråk. Margrete Kilde Nes er språkkonsulent hos Arkitekst. Hun vil gi en god innføring i verktøy for å gjøre tekstene vi skriver enklere, tydeligere og bedre.

Hva sier lovverket om hvordan vi skal håndtere klager?
Du vil få en innføring i lover og regler knyttet til hvordan du skal behandle innkomne klager. Ragnhild Øvrebø arbeider som jurist i kommunen og har erfaring med håndtering av klager. Det vil her bli muligheter for å stille spørsmål.

Målgruppe:
Kurset er for deg som er virksomhetsleder i levekårsektor, samt en mellomleder fra hver virksomhet.

Dato/tid: onsdag 7. des. kl. 11.30 – 15.15

Sted: Radisson Blu Royal hotell,
          Løkkeveien 26,

Servering:

Det serveres lunsj fra kl. 11.30,

Det serveres kaffe/te og frukt i løpet av kurset


VELKOMMEN!

Forutsetninger
Virksomhetsleder i levekårssektoren, samt en mellomleder fra hver virksomhet.
Produsert av
Helsehuset Stavanger
Tid fra - til
Onsdag 7. desember kl. 11.30 - 15.15
Læringsformat
Arrangement
Ledige plasser
23 av 50
Påmeldingsfrist
05.12.2016