Kvalitetsutviklingsplanen «Sammen for kvalitet - lek og læring» slår fast at god ledelse har positiv betydning for barnehagens kvaliteter og tilbudet til det enkelte barn. Videre vektlegger den at ledelsen må ha holdninger, ferdigheter og kunnskaper som fremmer god kvalitetsutvikling i hele barnehagen. På denne tredje samlingen for 2018/2019 ønsker vi å kaste et blikk bakover og sammen dra noen linjer for å belyse og videreutvikle barnehagenes egne arbeidsprosesser.

Om dette kurset

Målgruppe: Barnehagens ledelse, enhetsledere PPS med lederteam, områdeledere, stor ledergruppe

Kursbeskrivelse: Kvalitetsutviklingsplanen «Sammen for kvalitet - lek og læring» slår fast at god ledelse har positiv betydning for barnehagens kvaliteter og tilbudet til det enkelte barn. Videre vektlegger den at ledelsen må ha holdninger, ferdigheter og kunnskaper som fremmer god kvalitetsutvikling i hele barnehagen.
Barnehagene har fått ulike verktøy på samlingene både for å planlegge og for å vurdere virksomheten sin. På denne tredje samlingen for 2018/2019 ønsker vi å kaste et blikk bakover og sammen dra noen linjer for å belyse og videreutvikle barnehagenes egne arbeidsprosesser. Ledere fra ulike barnehager deler tanker og erfaringer rundt det å lede gode arbeidsprosesser i barnehagen. Hvordan fortolkes og omsettes de faglige temaene fra ledersamlingene i barnehagens praksis? Og hvordan får arbeidsprosessene en positiv betydning for barnehagens kvaliteter og tilbudet til det enkelte barn? Samlingen vil i tillegg inneholde en arbeidsøkt hvor vi skal jobbe med prosesskart som verktøy.

Kaffe/te serveres fra klokken 08:00

meldingsfrist: 20.03.19 Etter denne dato er det ikke mulig å melde seg på kurset selv - ta eventuelt kontakt med kursansvarlig for å melde fra

Kontaktinformasjon til kursarrangør: For aktiv e-postadresse skriv: silje.hommedal@bergen.kommune.no


Forutsetninger
Ingen
Produsert av
Seksjon barnehage, fagavdeling for barnehage og skole, Bergen kommune
Kurssted
Tabernaklet, Bergen
Tid fra - til
27.03.2019 kl. 08:30-15:00
Læringsformat
Arrangement
Ledige plasser
21 av 220
Påmeldingsfrist
25.03.2019