Kurs for prosjektmedlemmer og prosjektledere i Bergen kommune
Kurset gir deg grunnleggende fagkompetanse i prosjektledelse og kunnskap om hvordan digitaliseringsprosjekter skal gjennomføres i Bergen kommune. Kurset gir deltagerne innsikt i tilgjengelige verktøy og fagressurser som er relevant ved gjennomføring av digitaliseringsprosjekter.
Kurset er delt inn i moduler/tema.
Det forventes at kursdeltagerne i forkant av kurset har
lest prosjekthåndboken og gjennomført nettkursene i personvern og
informasjonssikkerhet.
I forkant av kurset vil det bli sendt ut en liten undersøkelse om deltakernes forkunnskaper og forventnnger til kurset.
Dag 1:
· Prosjekter, ledelse og organisering
· Roller og ansvar
· Prosjektmodellen
· Interessentanalyse og kommunikasjonsplan
På dag 1 vil deltagerne få tildelt en caseoppgave som det skal jobbes med i grupper frem mot dag 2. Deltagerne må levere inn caset innen 1. juni. Besvarelsene vil være grunnlag for diskusjoner på dag 2.
Dag 2:
· Prosjektmål og gevinstplanlegging
· Prosjektstyring
· Usikkerhet og risiko, endring og avvik
Forutsetninger for kurset:
- Prosjekthåndboken: https://allmenningen.bergen.kommune.no/ansatthjelpen/informasjonstjenester-og-ikt/prosjektog-ikt-styring/prosjekt-og-portefoljestyring/prosjektstyring-og-prosjekthandboken
- Nettkurs i personvern og informasjonssikkerhet for prosjekteiere og prosjektledere: https://www.kslaring.no/local/course_page/home_page.php?id=30444&start=0
Læringsmål: Dette er kurset som gir deg grunnteorien,
praktiske verktøy og kunnskapen du trenger for å lede prosjekter på egenhånd.
Øk din kompetanse å bli tryggere i rollen
Avmeldingsfrist: 22.10.2021
Fra og med denne dato er det ikke mulig å melde seg av selv - ta eventuelt kontakt med kursansvarlig for å melde fra
Kurset holdes digitalt via Teams og det sendes ut innkalling til deltakerne når kursete nærmer seg.