«Ny som leder i Bergen kommune» er en obligatorisk kursrekke for alle som blir ledere i Bergen kommune.

Kursrekken består av flere moduler og deltaker må melde seg på hver modul for seg.

Modulene er:

  • Modul 1: Bergen kommune som organisasjon
  • Modul 2: Rammer for personalledelse 1
  • Modul 3: Rammer for personalledelse 2
  • Modul 4: Ledelse og deg som leder
  • Modul 5: HMS for ledere (NB! Fremmøtekurs på Grand Hotel Terminus)
NB! Nettkurset "Leder i Bergen kommune" må gjennomføres i forkant av de digitale modulene. Egen påmelding!

Målgruppe: Nye ledere ansatt i Bergen kommune
Læringsmål: Etter kurset skal du ha kunnskap om:
• Hva vil det si å være leder i Bergen kommune?
• Hva påvirker din hverdag som leder?
• Hva er viktig for organisasjonen og hva er viktig på ditt arbeidssted?

Kursbeskrivelse: Stikkord for refleksjonene er etikk og verdier, mestringsorientert ledelse, endringskrav, personalledelse, digitalisering og omstilling, kommunen som samfunnsaktør, inkludering og mangfold med mer.

Krav for å få kursrekken godkjent:
• Nettkurset "Leder i Bergen kommune" må være gjennomført (i forkant av modulene)
• Du må ha deltatt på alle modulene 

Fullført og godkjent kursrekke overføres automatisk til din CV i Kompetanseportalen.

Gjennomføring via Teams:
Deltakerne melder seg på modulene via KS Læring. Informasjon om pålogging til "møterommet", vil deltaker finne på kurssiden etter at påmelding er gjort.
NB! Deltaker må teste at Teams fungerer teknisk før kursdagen, med lyd (og video). Kontakt Ansattservice dersom du trenger hjelp.


Avmeldingsfrist: Fredag 17.01.2023 - Fra og med denne dato er det ikke mulig å melde seg av selv - ta eventuelt kontakt med kursansvarlig for å melde fra.


Forutsetninger
Nettkurset "Leder i Bergen kommune" må være fullført
Produsert av
HR konsern, Bergen kommune
Kursansvarlig
Instruktører
Kurssted
1 Digitalt møtested
Tid fra - til
02.05.2023 kl. 09:00-11.30
Intern pris
500
Læringsformat
Arrangement
Ledige plasser
9 av 30
Påmeldingsfrist
28.04.2023