Kurset har som mål å utvikle forståelse for hvordan digitale tjenester endrer organisasjoner og arbeidsprosesser, samt hvilke konsekvenser dette har for skolen som organisasjon. Hovedmålet er at skoleeier/leder vil utvikle sin egen digitale kompetanse, både overordnet og praktisk, slik at man kan ta de nødvendige strategiske avgjørelser i forbindelse med skolens satsing på IKT og samtidig er i stand til å være gode rollemodeller i egen organisasjon.

Om dette kurset

Kurset har som mål å utvikle forståelse for hvordan digitale tjenester endrer organisasjoner og arbeidsprosesser, samt hvilke konsekvenser dette har for skolen som organisasjon. Hovedmålet er at skoleeier/leder vil utvikle sin egen digitale kompetanse, både overordnet og praktisk, slik at man kan ta de nødvendige strategiske avgjørelser i forbindelse med skolens satsing på IKT og samtidig er i stand til å være gode rollemodeller i egen organisasjon. 

Ved å ta utgangspunkt i forskning, kan skolen lage en strategisk IKT-plan slik at lærerne får et felles kompetanseløft og blir i bedre stand til å planlegge og gjennomføre digitale læreprosesser. Det aller viktigste er at lærerne skal kunne endre sin egen undervisningspraksis, samt at skolen i fellesskap skal få en bedre forståelse for hvorfor digitale tjenester bør brukes mer, og hva lenken mellom digitale tjenester og pedagogikk eller teorier om læring er.

Sist oppdatert
16.02.2023
Forutsetninger
Skoleeiere og skoleledere
Produsert av
HSN, avd Bø, June Breivik, BI, og KS BTV
Kursansvarlig
Tidsbruk
Ca. 60 minutter + refleksjon
Læringsformat
Nettkurs
Ledige plasser
Ubegrenset
Deltakervurderinger
Beklager, men det er ikke mange nok som har vurdert dette kurset ennå.
Kursvurderinger