Målgruppe:
IT-ansvarlige i fylkeskommunale skoler i Troms, tannhelse Troms, samferdsel Troms og IT fageksperter i sentraladministrasjonen i Troms
Formål/læringsmål:
Gjenoppta samarbeidet mellom utdanning/vgo og IT på fylkesnivået. Status på fylkesoppdeling og ny strategi for IT i det nye fylket, Troms.
Tentativ agenda:
15.mars 2023
IT-ansvarlige i fylkeskommunale skoler i Troms, tannhelse Troms, samferdsel Troms og IT fageksperter i sentraladministrasjonen i Troms
Formål/læringsmål:
Gjenoppta samarbeidet mellom utdanning/vgo og IT på fylkesnivået. Status på fylkesoppdeling og ny strategi for IT i det nye fylket, Troms.
Tentativ agenda:
15.mars 2023
- 10:30 Velkommen
- 10:35 - 10:50 Åpningstale v/Børre Krudtå, kompetansesjef Troms.
Informasjon fra Divisjon kompetanse Troms:
- 10:50 - 11:30 Generell info om fylkesplitt av systemer i videregående opplæring.
- VIS/VIGO/NVB m.m.
- Teams LMS
- FEIDE, inkl. tjenester levert av FEIDE
- Transponder SMS
- Avtaler og lisenser(Microsoft , Adobe m.m.)
- 11:30 - 12:00 Ny elev-pc avtale
- Leverandør OSX maskiner
- Leverandør Windows OS maskiner
- Lunsj 12:00 - 12:45
- 12:45 - 13:30 Endringer elev-pc til neste
skoleår
- Ny prismodell for standard maskin m/Windows OS
- Min. krav til BYOD maskin
- Erfaringer med dagens ordning
Informasjon fra IT i Troms:
- 13:45 - 14:00 Planer og status for oppdelingen av IT systemer i Troms og Finnmark fylkeskommune
- 14:05 - 14:30 Ny IT infrastruktur i nye Troms
- Hvordan vil det bli
- Microsoft og Intune
- Pause -15min.
- 14:45 - 15:30 Nytt trådløst nettverk i Troms fylkeskommune
- Wifi only
- IOT
- 15:30 - 16:00 Ordet er ditt
19:00 - Middag
16.mars 2023
- 08:30 - 09:30 IT sikkerhet og NSM grunnprinsipper
- Zero Thrust
- SOC tjenester
- VPN og MFA
- Hvordan skal vi ha det i nye Troms fylkeskommune
- 09:45 - 10:30 Valg av applikasjoner og verktøy
- Fjernstyring
- Saksbehandling og brukerstøtte
- Dokumentasjonsverktøy
- Årshjul
- 10:45 - 11:30 Spørsmålsrunde, diskusjon
- 11:30 - 11:45 Oppsummering/avslutning
- 11:45 - 12:30 Lunsj
- 12:35 - Avreise
