For å lykkes som leder i et arbeidsliv med høy endringstakt, er det avgjørende å sikre at du har den kompetansen din enhet trenger for å løse enhetens oppdrag og levere gode resultater – både i dag og fremover. Dette er et kort og praktisk e-læringskurs i kompetanseledelse som vil gi deg nyttig innsikt og verktøy du trenger.

Kursets innhold – dette får du

E-læringskurset består av fem deler. Hver av disse er en viktig ingrediens i god kompetanseledelse.

  • Sett retning  hvordan påvirker virksomhetens overordnede føringer utviklingen av din enhet? Har du og dine medarbeidere et felles bilde av hvor dere skal og hva dere trenger?  
  • Forstå kompetanse – hvordan skaffe deg oversikt og innsikt i hvilken kompetanse enheten har og trenger? Hvordan snakker du om kompetanse, hvilke begreper bruker du?
  • Finn kompetansen – vet du hvordan du skal lete etter «gullet» i dine medarbeidere? Hvordan sikre at du både oppdager og utnytte kompetansen som ikke er synlig i den enkeltes CV og det potensialet som ligger i dine medarbeidere?
  • Se mulighetene – utnytter du det spekteret av muligheter som finnes? Er du bevisst hvilke aktiviteter, tiltak og arenaer som kan bidra til nødvendig kompetanseutvikling for dine ulike medarbeidere?
  • Ta styring – hvordan sikre at den kompetanseutviklingen som faktisk skjer synliggjøres og utnyttes? Hvordan følger du opp som leder, både gjennom dine handlinger og holdninger? Hvordan ta styring?

Sist oppdatert
27.02.2024
Forutsetninger
Ledere
Produsert av
Difi
Tidsbruk
30 min
Læringsformat
Nettkurs
Deltakervurderinger
Beklager, men det er ikke mange nok som har vurdert dette kurset ennå.
Kursvurderinger