Enrolment options

Merk: Dette er en ny versjon av kurset, med endrede kursfullføringsvilkår. Kurset er nå tilført en ny aktivitet som heter «sjekkliste». Denne aktiviteten må man ta stilling til etter å ha gått gjennom kursinnholdet for å få kurset godkjent. Kursets innhold for øvrig er det samme.


For å lykkes som leder i et arbeidsliv med høy endringstakt, er det avgjørende å sikre at du har den kompetansen din enhet trenger for å løse enhetens oppdrag og levere gode resultater – både i dag og fremover. Dette er et kort og praktisk e-læringskurs i kompetanseledelse som vil gi deg nyttig innsikt og verktøy du trenger.

Kursets innhold – dette får du

E-læringskurset består av fem deler. Hver av disse er en viktig ingrediens i god kompetanseledelse.

  • Sett retning  hvordan påvirker virksomhetens overordnede føringer utviklingen av din enhet? Har du og dine medarbeidere et felles bilde av hvor dere skal og hva dere trenger?  
  • Forstå kompetanse – hvordan skaffe deg oversikt og innsikt i hvilken kompetanse enheten har og trenger? Hvordan snakker du om kompetanse, hvilke begreper bruker du?
  • Finn kompetansen – vet du hvordan du skal lete etter «gullet» i dine medarbeidere? Hvordan sikre at du både oppdager og utnytte kompetansen som ikke er synlig i den enkeltes CV og det potensialet som ligger i dine medarbeidere?
  • Se mulighetene – utnytter du det spekteret av muligheter som finnes? Er du bevisst hvilke aktiviteter, tiltak og arenaer som kan bidra til nødvendig kompetanseutvikling for dine ulike medarbeidere?
  • Ta styring – hvordan sikre at den kompetanseutviklingen som faktisk skjer synliggjøres og utnyttes? Hvordan følger du opp som leder, både gjennom dine handlinger og holdninger? Hvordan ta styring?

Self enrolment (Deltaker)