Påmeldingsmuligheter for dette kurset


Om dette kurset

Saksbehandlere er ofte i vanskelige situasjoner der brukere og pårørende ikke er fornøyd med det bydelen forespeiler eller hvor møterelasjonen oppleves som krevende. 

I dette kurset arbeider vi med kommunikasjon og kommunikasjonsteknikker opp mot forhandling og krevende møter.  Kurset tar sikte på å lære deg verktøy og teknikker som kan gjøre vanskelige situasjoner lettere.

Forutsetning

Det forutsettes at deltakerne arbeider aktivt med saksbehandling av helse - og omsorgstjenester.

Formål

Arbeidsmessig utviklingskurs som tar sikte på å inspirere og motivere til gode kommunikasjonsferdigheter. Formålet er å sikre god dialog med søker ut fra den enkeltes søkers situasjon.

Målgruppe

Alle som saksbehandler vedtak etter helse- og omsorgslovgivningen i Oslo kommune.

Mål

Etter endt kurs skal deltakerne ha:

- Økt kunnskap om kommunikasjonsferdigheter – teknikker og verktøy i samhandlingen med søkeren. 

- Bli klar over egne muligheter i din kommunikasjon med andre.

- Økt kunnskap om hvordan du planlegger for et godt samhandlingsklima.

Innhold    

Sette fokus på kommunikasjonsteknikker og verktøy, samt språk- og representasjonssystemer.

Oppmerksomhet mot egen og andres kommunikasjon i dialogen, både verbalt og non-verbalt.

Hvordan du planlegger samarbeidet i samhandlingen, og blir bevisst hvilke resultater du ønsker deg og hvordan de kan nås.

Det legges opp til at deltakerne skal gjøre personlige oppdagelser og erfaringer for å forbedre kommunikasjonsferdighetene sine i møte med søker.

Annet

Kurset er finansiert av sentrale midler og har derfor ingen kursavgift.

Det servers lunsj.

Gi beskjed dersom du ikke kan benytte plassen.


Gjester har ikke tilgang til dette kurset, vennligst logg inn.