Påmeldingsmuligheter for dette kurset

Om dette kurset

Kurset vil gi en gjennomgang av regelverk og politiske føringer som gjelder samfunnsansvar i anskaffelsene til Bergen kommune.

Målgruppe: Primært for nyansatte innkjøpere i kommunen, men også for dem som har behov for en oppfriskning. Kurset er obligatorisk for alle som skal gjennomføre konkurranser/har brukertilgang til KGV i Bergen kommune.

Læringsmål: Etter kurset skal du ha oversikt over regelverk/politiske føringer for samfunnsansvar i anskaffelser i Bergen kommune. 

Kursbeskrivelse: 

Kurset vil gi en gjennomgang av regelverk og politiske føringer som gjelder samfunnsansvar i anskaffelsene til Bergen kommune.

Hvilke maler skal benyttes, hvilket handlingsrom har jeg, og hva er det viktig at jeg husker på når jeg gjennomfører en anskaffelse på vegne av Bergen kommune? Videre gis det eksempler på når det er greit å benytte unntaksbestemmelser.

Det gis videre en gjennomgang av hvordan krav stilt i felles maler følges opp, samt en innføring i hvordan en benytter relevant verktøy.

Temaer:

  • Seriøsitetskrav (inkl. lærlinger og lønns- og arbeidsvilkår)
  • Klima, miljø og dyrevelferd
  • Arbeidsinkludering
  • Grunnleggende menneskerettigheter
  • Universell utforming
  • Ansvarsfordeling og forskjellen mellom oppfølgning og kontroll

Ta gjerne en kikk på den veiledningen som ligger på våre sider før kurset: Dokument «Bk - Samfunnsansvar i anskaffelsene», ID 25896 - BkKvalitet

Avmeldingsfrist: 03.09.25
Fra og med denne dato er det ikke mulig å melde seg av selv - ta eventuelt kontakt med kursansvarlig for å melde fra

Kontaktinformasjon til kursarrangør: For aktiv e-postadresse skriv: mailto:Juni.Lexau@bergen.kommune.no

Gjester har ikke tilgang til dette kurset, vennligst logg inn.