Hvordan skal du håndtere ulike situasjoner og hendelser i arbeidsmiljøet? Når skal leder reagere? Hvilke virkemidler har du tilgjengelig, og hva er viktig å huske på? Kurset gir en gjennomgang av rammene for god personalledelse og diskuterer leders handlingsrom.
Om dette kurset
Målgruppe: Ledere, ansatt i Bergen kommune, med personalansvar
Kursbeskrivelse: Ledere med personalansvar står tidvis i dilemmaet hva er lov og hva er lurt? Når bør leder reagere på situasjoner og hendelser i arbeidsmiljøet, og når skal leder reagere? Hvilke verktøy trenger du for å møte forventningene til deg som leder?
HR konsern inviterer ledere med personalansvar til påfyll av lederkompetanse. Vi vil gi deg verktøy til forebygging av konflikter i arbeidsmiljøet, håndtering av konflikter når de oppstår, og virkemidler for å håndtere personalsaker som ikke lenger lar seg løse gjennom konflikthåndtering. I løpet av kurset vil du få presentert grunnleggende forventninger til lederrollen, og juridisk rammeverk for håndtering av konflikter og personalsaker.
Det legges opp til diskusjoner og bruk av case.
Avmeldingsfrist: 29.11.2019 Fra og med denne dato er det ikke mulig å melde seg av selv - ta eventuelt kontakt med kursansvarlig for å melde fra.
Forutsetninger
Produsert av
Kursansvarlig
Hvis du har innspill eller spørsmål om kurs og samlinger, som HR konsern arrangerer, ta kontakt med oss.
OBS! Skriv hvilket kurs det gjelder og oppgi hvilken e-postadresse vi kan svare deg på.