Om kurset:

Kurset vil gjennomføres via Teams. Du vil motta lenke til Teams ved påmelding. 

Målgruppe:

For deg som skal opprette beredskapsplan i BkKvaliet. 

Læringsmål:

Dette vil du lære på kurset: 

·       Hva en beredskapsplan bør inneholde

·       Hvordan bruke funksjonskort og aksjonskort

·       Hvordan tilpasse planen til din enhet

·       Hvordan praktisk utarbeide beredskapsplanen i BkKvalitet

Kort om bakrunn for kurset:

Det er krav både i arbeidsmiljøloven og i Bergen kommunes overordnede beredskapsplan, at alle kommunale resultatenheter skal ha en beredskapsplan tilpasset sin enhet. Resultatenhetsleder er ansvarlig for at en beredskapsplan er utarbeidet og at denne øves og revideres.

Det er ikke et krav til hvordan en beredskapsplan skal se ut, eller hvordan du skal oppbevare den, men Samfunnssikkerhetens hus i Bergen kommune har gode tips til hva en plan bør inneholde og gode maler som kan benyttes. Beredskapsplanen bør plasseres og vedlikeholdes i kvalitetssystemet BkKvalitet.

Forutsetninger:

At du kan opprette dokumenter i BkKvaliet. 

Hvis du aldri tidligere har jobbet med dokumenter i BkKvalitet, bør du som en forberedelse ta kurset «Opprette, importere og publisere dokumenter i BkKvalitet», som foregår: 24. mars 09.00 – 10.30.

Prerequisites
At du kan utarbeide dokumenter i BkKvalitet.
Produced by
BFNE - seksjon for administrasjon v/BkStyring
Coordinator
Location
1 Digitalt møtested
Time from - to
29.04.21 kl. 12.30–14.00
Estimated time spent
1, 5 time
Course Type
Event
Available seats
63 of 100
Deadline
27.04.2021