Enrolment options

Ønsker du mer kunnskap til hvordan du jobber i, leder og organiserer gode prosjekter? Bli med på grunnkurs for prosjektledere i Bergen kommune.  

 

Læringsmål:  

Kurset gir deg grunnleggende fagkompetanse i prosjektledelse, prosjektmetodikk og prosjekthåndboken til Bergen kommune. Etter kurset skal du vite hvordan digitaliseringsprosjekter i Bergen kommune skal gjennomføres.   

 

Målgruppe:   

Personer som skal være prosjektleder for digitaliseringsprosjekter. Prosjektmedlemmer og andre som er interessert i prosjektmetodikk og prosjektbasert arbeid vil også ha nytte av kurset.   

 

Kursbeskrivelse: 

Kurset går over to dager og introduserer deltakerne for Bergen kommune sin prosjektmetodikk. Kurset består av følgende tema:  

  • Prosjekt og prosjektledelse  

  • Prosjektmodell - Bergen kommune 

  • Porteføljestyring og BkProsjekt 

  • Gevinstplanlegging og prosjektmål 

  • Organisering, roller og ansvar 

  • Interessentanalyse og kommunikasjonsplan  

  • Prosjektstyring og milepæler 

  • Usikkerhet og personvern 

  • Brukerinnsikt i prosjekter   

 

Forutsetninger for kurset:  

Kurset gjennomføres fysisk og det er en forutsetning at du kan delta begge dager, og at du deltar aktivt i oppgaver og diskusjon.   

Kursdeltakerne må sette seg inn i Prosjekthåndboken før kurset. Før andre kursdag må deltakerne ha gjennomført nettkurs i personvern og informasjonssikkerhet for prosjektledere og prosjekteiere.   

Det er laget en egen kompetanseplan for prosjektledere og prosjekteiere, du kan be lederen din om å tildele planen til deg før eller etter kurset.   

     


Guests cannot access this course. Please log in.