Å kjenne til praksis og å kjenne til data - i rollen som avdelingsleder.
Systematisk arbeid med kvalitetsutvikling rettet mot avdelingslederrollen, medskaping og utvikling av felles praksis.
Et viktig formål med samlingene er å bygge et profesjonelt læringsfellesskap på tvers av skoler, der alle gir og får innspill til forbedringsarbeid gjennom å dele, utforske og utfordre. Samlingene blir organisert etter dialogkonferanse-modellen, men vil tilpasses lokal kontekst.
Overordnet tema for samlingene er systematisk arbeid med kvalitetsutvikling rettet mot avdelingslederrollen, medskaping og utvikling av felles praksis. Et sentralt spørsmål vil være: Hvordan lede for utvikling av forståelse, ferdigheter og praksis? Gjennom praksisfortellinger, faglige innspill, refleksjoner og utforskende samtaler vil teoretisk og erfaringsbasert kunnskap deles og utforskes.
Mer detaljert program blir publisert 2-3 uker før samlingen.
Lokalet åpner fra kl. 08.00, hvis du vil sitte og jobbe der i forkant av samlingen.
Forarbeid: Les. Kap. 14 i Ledelse av kvalitetsarbeid i skolen og tenk gjennom hvordan du, i rollen som avdelingsleder, arbeider for Å kjenne til praksis og å kjenne til data.
Hjelpespørsmål: Hva er viktig for deg? Hva prioriterer du og hvorfor? Hvilke erfaringer har du gjort/ gode grep? Hvordan bruker du data i kvalitetsarbeidet? Hvordan er rollefordeling i ledergruppen? Hvordan er du tett på?
Det blir servert lunsj.
Viktig å melde av om dere ikke kan delta.
Målgruppe: avdelingsledere for SFO og skole i Bergen kommune
Avmeldingsfrist: 23.09.2025
Fra og med denne dato er det ikke mulig å melde seg av selv - ta eventuelt kontakt med kursansvarlig for å melde fra
Kontaktinformasjon til arrangør: janneke.tangen@bergen.kommune.no