På grunn av koronasituasjonen tilbyr vi nå dette kurset som to digitale moduler via Teams.
Deltaker må melde seg på hver modul for seg.
Hvordan vet du hvilken lønn en nyansatt i Bergen kommune skal ha? Hva er sentrale regler og hva finnes av lokalt avtaleverk for lønnsdannelse og lønnsplassering? Hva påvirker lønnsplasseringen – og lønnsutviklingen? Og hvordan beregnes lønnsansienniteten?
Om dette kurset
Kursbeskrivelse:
I kursets del 1 gjennomgås sentralt og lokalt avtaleverk for lønn og lønnsplassering av ulike stillingskategorier. Rekruttering og lønn vil også være tema, samt leders rolle i lønnsutviklingssamtalen.
I kursets del 2 er hovedfokus på lønnsansiennitet. Det vil særskilt bli lagt vekt på handlingsrommet for leders skjønn i disse sakene.
Det samlede kurset vil gi oversikt over lønnsområdet. Det vil bli invitert til innsending av spørsmål før kurset.
Målgruppe:
Ledere med personal- og økonomiansvar. Konsulenter og
rådgivere som arbeider med lønnsplassering og beregning av lønnsansiennitet.
Læringsmål:
- sikre korrekt lønnsplassering ihht. gjeldende regler
- sikre lik behandling på tvers av byrådsavdelinger innen dette temaet
Fullført og godkjent kurs (forutsetter deltakelse på begge modulene) overføres automatisk til din CV i "CV og kompetanse".
Avmeldingsfrist: Tirsdag 06.04.2021 (det er ikke mulig å melde seg ut f.o.m. denne dato).