Hvordan gi en leder/rapportør rapporttilgang på alle undernivåer

Forutsetning: Rollen Administrator (tidligere Org.Superbruker)

  1. Klikk på navnet ditt og Min startside for å vise din individuelle startside:

    Skjermbilde av Min startside meny

  2. Hvis du har rollen Administrator vil du få opp denne blokken:

    Kompetansestyringsblokk

  3. Klikk på Organisasjoner.

  4. Gå til det elementet du ønsker å gi en leder muligheten til å ta ut rapporter på undernivåer, og klikk på elementet og følgende skjermbilde vises:



  5. Klikk på fanen Ansattes stillinger og Lag stilling.

  6. Søk deretter opp riktig person i Person-feltet. Personer vises etter hvert som du skriver navnet, og når navnet vises (personen må være registrert på KS Læring), klikker du på navnet og personen blir valgt. Søk deretter opp riktig stillingsbetegnelse og velg den. Hak til slutt av for Rapporttilgang på alle undernivåer:

    Rapporttilgang

  7.  Klikk til slutt på Lag ansattes stilling.

  8. Hvis den ansatte allerede er opprettet og lagt til, vil skjermbildet i punkt 4 se slik ut:



  9. Klikk da på Endre og legg til rollen Gi rapporttilgang på alle undernivåer

Sist endret: onsdag, 17. februar 2021, 20:27