
Ønsker du å bli enda bedre til å snakke med dine medarbeidere når de strever med å mestre arbeidssituasjonen, er sykemeldte eller fare for fravær er til stede? Dette kurset kan bidra til å øke dine kunnskaper og ferdigheter i samtalen.
Kurset holdes av NAV Arbeidslivssenter Hordaland, for Bergen kommune.
Om dette kurset
Målgruppe: Ledere, tillitsvalgte, verneombud og IA-kontaktpersonerLæringsmål: Etter kurset skal du ha
- Kunnskap om hvordan møte utfordringer i kommunikasjon mellom mennesker
- Kunnskap om hvordan du legger opp samtalen systematisk
- Kjennskap til utfordringer du kan møte i samtalen og kritiske faktorer for å lykkes
- Kjennskap til verktøy for gjennomføring av en kvalitativ og målrettet samtale med de ansatte
Kursbeskrivelse:
Gjennom dialog og samtaler med dine medarbeidere kan du få avklart hva som skal til for å forebygge, eller forkorte fravær for den enkelte. På kurset gis det råd om hvordan denne samtalen kan legges opp for å være nyttig både for arbeidstaker og arbeidsgiver.
Hvis kurset er fullt kan du sette deg på venteliste ved å trykke på knappen "Gå til påmelding".
Kontaktinformasjon til kursarrangør:
mailto:Kursadm.HR-seksjonenBergenkommune@bergen.kommune.no