En viktig del av det å redusere og forebygge sykefraværet, er å være trygg på hvordan du følger opp sykemeldt medarbeider. God dialog mellom deg og den sykemeldte er en forutsetning for at dere sammen skal finne løsninger som kan bidra til at medarbeider kommer raskere tilbake i arbeid.

Kurset er for ledere med personalansvar.

Om dette kurset

Kurset vil gi deg en grunnleggende innføring i kommunens sykefraværsrutine, samt kjennskap til ulike samarbeidsaktører og ulike relevante tiltak i sykefraværsoppfølgingen.

Mål for opplæringen:
  • Grunnleggende kjennskap til oppfølging av sykemeldte medarbeidere i det første sykefraværsåret – Rutine for oppfølging av sykemeldte medarbeidere i Skien kommune
  • Roller og ansvar i sykefraværsarbeidet, med spesiell vekt på arbeidsgiver og arbeidstaker
  • Kjennskap til ulike samarbeidsaktører, slik som Bedriftshelsetjenesten og NAV Arbeidslivssenter
  • Få forståelse for viktigheten av dokumentasjon
  • Erfaringsdeling

Kurset gjennomføres på Teams

Forutsetninger
For ledere med personalansvar
Produsert av
Skien kommune, HR
Tid fra - til
Kl. 08:30-11:30
Tidsbruk
3 timer
Læringsformat
Arrangement
Ledige plasser
Ubegrenset
Påmeldingsfrist
23.01.2024