Dette kurset gjennomføres som to
digitale moduler via Teams.
Deltaker må melde seg på hver modul for seg.
Hvordan vet du hvilken lønn en nyansatt i Bergen kommune skal ha? Hva er
sentrale regler og hva finnes av lokalt avtaleverk for lønnsdannelse og
lønnsplassering? Hva påvirker lønnsplasseringen – og lønnsutviklingen? Og
hvordan beregnes lønnsansienniteten?
Kursbeskrivelse:
I kursets del 1 gjennomgås sentralt og lokalt avtaleverk for lønn og
lønnsplassering av ulike stillingskategorier. Rekruttering og lønn vil også
være tema, samt leders rolle i lønnsutviklingssamtalen.
I kursets del 2 er hovedfokus på lønnsansiennitet. Det vil særskilt bli lagt
vekt på handlingsrommet for leders skjønn i disse sakene.
Det samlede kurset vil gi oversikt over lønnsområdet.
Målgruppe:
Ledere med personal- og økonomiansvar i Bergen kommune. Konsulenter og
rådgivere som arbeider med lønnsplassering og beregning av lønnsansiennitet.
Læringsmål:
• sikre korrekt lønnsplassering ihht. gjeldende regler
Fullført og godkjent kurs (forutsetter deltakelse på begge modulene) overføres
automatisk til din CV i "CV og kompetanse".
Forutsetninger
Produsert av
Kursansvarlig
Hvis du har innspill eller spørsmål om arrangementer som HR konsern arrangerer, ta kontakt med oss.
NB! Skriv hvilket kurs det gjelder.