På grunn av koronasituasjonen tilbyr vi nå dette kurset som to digitale moduler via Teams.
Deltaker må melde seg på hver modul for seg.
Hvordan vet du hvilken lønn en nyansatt i Bergen kommune skal ha? Hva er sentrale regler og hva finnes av lokalt avtaleverk for lønnsdannelse og lønnsplassering? Hva påvirker lønnsplasseringen – og lønnsutviklingen? Og hvordan beregnes lønnsansienniteten?
Om dette kurset
Kursbeskrivelse:
I kursets del 1 gjennomgås sentralt og lokalt avtaleverk for lønn og lønnsplassering av ulike stillingskategorier. Rekruttering og lønn vil også være tema, samt leders rolle i lønnsutviklingssamtalen.
I kursets del 2 er hovedfokus på lønnsansiennitet. Det vil særskilt bli lagt vekt på handlingsrommet for leders skjønn i disse sakene.
Det samlede kurset vil gi oversikt over lønnsområdet. Det vil bli invitert til innsending av spørsmål før kurset.
Målgruppe:
Ledere med personal- og økonomiansvar. Konsulenter og
rådgivere som arbeider med lønnsplassering og beregning av lønnsansiennitet.
Læringsmål:
- sikre korrekt lønnsplassering ihht. gjeldende regler
- sikre lik behandling på tvers av byrådsavdelinger innen dette temaet
Fullført og godkjent kurs (forutsetter deltakelse på begge modulene) overføres automatisk til din CV i "CV og kompetanse".
Avmeldingsfrist: Fredag 15.01.2021 (det er ikke mulig å melde seg ut f.o.m. denne dato).
Forutsetninger
Produsert av
Kursansvarlig
Hvis du har innspill eller spørsmål om kurs og samlinger, som HR konsern arrangerer, ta kontakt med oss.
OBS! Skriv hvilket kurs det gjelder og oppgi hvilken e-postadresse vi kan svare deg på.