På grunn av koronasituasjonen tilbyr vi nå dette kurset som to digitale moduler via Teams.
Deltaker må melde seg på hver modul for seg.



Hvordan vet du hvilken lønn en nyansatt i Bergen kommune skal ha? Hva er sentrale regler og hva finnes av lokalt avtaleverk for lønnsdannelse og lønnsplassering? Hva påvirker lønnsplasseringen – og lønnsutviklingen? Og hvordan beregnes lønnsansienniteten? 

Om dette kurset

Kursbeskrivelse: 

I kursets del 1 gjennomgås sentralt og lokalt avtaleverk for lønn og lønnsplassering av ulike stillingskategorier. Rekruttering og lønn vil også være tema, samt leders rolle i lønnsutviklingssamtalen.

I kursets del 2 er hovedfokus på lønnsansiennitet. Det vil særskilt bli lagt vekt på handlingsrommet for leders skjønn i disse sakene.

 

Det samlede kurset vil gi oversikt over lønnsområdet. Det vil bli invitert til innsending av spørsmål før kurset.

 

Målgruppe: 

Ledere med personal- og økonomiansvar. Konsulenter og rådgivere som arbeider med lønnsplassering og beregning av lønnsansiennitet.


Læringsmål: 

  • sikre korrekt lønnsplassering ihht. gjeldende regler
  • sikre lik behandling på tvers av byrådsavdelinger innen dette temaet

Fullført og godkjent kurs (forutsetter deltakelse på begge modulene) overføres automatisk til din CV i "CV og kompetanse".


Avmeldingsfrist: Tirsdag 06.04.2021 (det er ikke mulig å melde seg ut f.o.m. denne dato).

Forutsetninger
Ingen
Produsert av
HR konsern, Bergen kommune
Kursansvarlig
Instruktører
Kurssted
1 Digitalt møtested
Tid fra - til
08.04.2021 kl. 09:00-11:30
Læringsformat
Arrangement
Ledige plasser
29 av 50
Påmeldingsfrist
06.04.2021