Kurset skal gi deg en grunnleggende innføring i kommunens prosedyren for oppfølging av sykemeldte, samt kjennskap til ulike virkemidler vi har som IA-bedrift. 

Om dette kurset

Mål for opplæringen:

  • Kjennskap til hva det vil si å være en del av Avtale om inkluderende arbeidsliv (IA)
  • Grunnleggende kjennskap til oppfølging av sykemeldte medarbeidere i det første sykefraværsåret – Prosedyre for oppfølging av sykemeldte medarbeidere i Skien kommune
  • Roller og ansvar i sykefraværsarbeidet, med spesiell vekt på arbeidsgiver og arbeidstaker
  • Kjennskap til ulike samarbeidsaktører, slik som Bedriftshelsetjenesten og Nav Arbeidslivssenter
  • Få forståelse for viktigheten av dokumentasjon

 

En viktig del av det å forebygge sykefravær, og spesielt lengden på fraværet, er å være trygg på hvordan du som leder følger opp en sykemeldt medarbeider og har en god dialog for å finne løsninger for at den sykemeldte kommer tilbake i arbeid.

Forutsetninger
Leder med delegert personalansvar
Produsert av
HR Stab i samarbeid med BHT og NAV Arbeidslivssenter.
Kurssted
Kverndalen - Landmann
Tid fra - til
15.03.17 kl. 12:00-15:30
Tidsbruk
3,5 timer
Læringsformat
Arrangement
Ledige plasser
14 av 30
Påmeldingsfrist
13.03.2017