Kurset skal gi deg en grunnleggende innføring i kommunens prosedyren for oppfølging av sykemeldte, samt kjennskap til ulike virkemidler vi har som IA-bedrift.
Om dette kurset
Mål for opplæringen:
- Kjennskap til hva det vil si å være en del av
Avtale om inkluderende arbeidsliv (IA)
- Grunnleggende kjennskap til oppfølging av
sykemeldte medarbeidere i det første sykefraværsåret – Prosedyre for oppfølging
av sykemeldte medarbeidere i Skien kommune
- Roller og ansvar i sykefraværsarbeidet, med
spesiell vekt på arbeidsgiver og arbeidstaker
- Kjennskap til ulike samarbeidsaktører, slik som
Bedriftshelsetjenesten og Nav Arbeidslivssenter
- Få forståelse for viktigheten av dokumentasjon
En viktig del av det å forebygge sykefravær, og spesielt lengden på fraværet, er å være trygg på hvordan du som leder følger opp en sykemeldt medarbeider og har en god dialog for å finne løsninger for at den sykemeldte kommer tilbake i arbeid.
Forutsetninger
Leder med delegert personalansvar
Produsert av
HR Stab i samarbeid med BHT og NAV Arbeidslivssenter.
Kursansvarlig
Læringsformat
Arrangement
Ledige plasser
14 av 30
Påmeldingsfrist
13.03.2017