Dette kurset gjennomføres som to
digitale moduler via Teams.
Deltaker må melde seg på hver modul for seg.
Hvordan vet du hvilken lønn en nyansatt i Bergen kommune skal ha? Hva er
sentrale regler og hva finnes av lokalt avtaleverk for lønnsdannelse og
lønnsplassering? Hva påvirker lønnsplasseringen – og lønnsutviklingen? Og
hvordan beregnes lønnsansienniteten?
Kursbeskrivelse:
I kursets del 1 gjennomgås sentralt og lokalt avtaleverk for lønn og
lønnsplassering av ulike stillingskategorier. Rekruttering og lønn vil også
være tema, samt leders rolle i lønnsutviklingssamtalen.
I kursets del 2 er hovedfokus på lønnsansiennitet. Det vil særskilt bli lagt
vekt på handlingsrommet for leders skjønn i disse sakene.
Det samlede kurset vil gi oversikt over lønnsområdet.
Målgruppe:
Ledere med personal- og økonomiansvar i Bergen kommune. Konsulenter og
rådgivere som arbeider med lønnsplassering og beregning av lønnsansiennitet.
Læringsmål:
• sikre korrekt lønnsplassering ihht. gjeldende regler
Fullført og godkjent kurs (forutsetter deltakelse på begge modulene) overføres
automatisk til din CV i "CV og kompetanse".
Forutsetninger
Produsert av
Kursansvarlig
Hvis du har innspill eller spørsmål om kurs og samlinger, som HR konsern arrangerer, ta kontakt med oss.
OBS! Skriv hvilket kurs det gjelder og oppgi hvilken e-postadresse vi kan svare deg på.