Kursbeskrivelse: 

I dette kurset får dere mer kunnskap om hvordan barnehagen kan drive utviklingsarbeid med verksted som metode. «Verksteder» kan være flere ting. Prosjekter, fagdager, personalmøter, kombinasjoner av formell og uformell opplæring eller andre opplegg der praksis blir løftet fram for kollektiv refleksjon og samskapt læring.  Kurset består av 3 deler med forelesninger, lysbildepresentasjoner, artikler og ulike refleksjons- og øvingsoppgaver.

Vi anbefaler at en person i gruppen har rollen som kursfasilitator. Oppgavene til kursfasilitator:  

  • Sette av tid til kurset og sende innkalling til alle som skal delta 
  • Teste gjennomføring og bli kjent med navigering og innhold i kurset
  • Sørge for at personalet får mulighet til å reflektere rundt de ulike problemstillingene som løftes frem i kurset
  • Lede og gjennomføre utviklingsarbeidet 

Starte kurset / påmelding:

Trykk på knappen "Gå til påmelding" for å starte kurset. Du vil umiddelbart bli registrert som deltaker, og motta en e-post-bekreftelse.

Målgrupppe: Kurset er rettet mot barnehagens pedagogiske ledelse, men krever at hele personalet involveres. 

Læringsmål: Gjennom dette kurset får barnehagens ledelse kunnskap om og støtte til å drive utviklingsarbeid med verksted som metode. 

Starte kurset / påmelding:
Trykk på knappen "Gå til påmelding" for å starte kurset. Du vil umiddelbart bli registrert som deltaker, og motta en e-post-bekreftelse.



Sist oppdatert
25.04.2024
Forutsetninger
Barnehagen har identifisert et utviklingsområde og ønsker å gjøre et endringsarbeid i forhold til dette. Barnehagen har kapasitet til å gjennomføre et utviklingsarbeid.
Produsert av
Bergen kommune, Avdeling Barnehagemyndighet i samarbeid med BARNkunne og Høgskolen på Vestlandet
Forventet innsats
Barnehagebasert kunnskapsutvikling forutsetter at hele personalet involveres. Personalet som leder utviklingsarbeid er hovedmålgruppe for kurset.
Læringsformat
Nettkurs
Deltakervurderinger
Beklager, men det er ikke mange nok som har vurdert dette kurset ennå.
Kursvurderinger