Om dette kurset
Hensikten med en advarsel er å gjøre arbeidstaker kjent med hva arbeidsgiver anser som uønsket adferd og få en mulighet til å forbedre dette. En advarsel i arbeidsforhold vil også være en reaksjon på og en sanksjon for uønsket adferd, som for eksempel mangelfull arbeidsutførelse og prestasjoner, å komme for sent gjentatt ganger, ordrenekt, upassende oppførsel ovenfor kolleger, ledere ol. Arbeidsgiver må ha et forsvarlig grunnlag for å gi en advarsel og må foreta en saksbehandling som sikrer at beslutningen bygger på et korrekt faktisk grunnlag.
I denne kaffepraten skal vi snakke om når og hvordan advarsler kan brukes, saksbehandlingsregler, klagerett og erfaringer etter klager på advarsler. Arbeidsgiverseksjonen vil beskrive rettsgrunnlag og saksbehandlingsregler som skal sikre at vi som arbeidsgiver ivaretar våre ansatte i henhold til regelverket og på best mulig måte.
Målgruppe:
Møtedeltagere kan stille spørsmål i forkant til arbeidsgiverseksjonen@bergen.kommune.no, eller underveis i møtechaten.
Vel møtt!
Produsert av
Kursansvarlig
Hvis du har innspill eller spørsmål om kurs og samlinger, som HR konsern arrangerer, ta kontakt med oss.
OBS! Skriv hvilket kurs det gjelder og oppgi hvilken e-postadresse vi kan svare deg på.