Om dette kurset

Hensikten med en advarsel er å gjøre arbeidstaker kjent med hva arbeidsgiver anser som uønsket adferd og få en mulighet til å forbedre dette. En advarsel i arbeidsforhold vil også være en reaksjon på og en sanksjon for uønsket adferd, som for eksempel mangelfull arbeidsutførelse og prestasjoner, å komme for sent gjentatt ganger, ordrenekt, upassende oppførsel ovenfor kolleger, ledere ol.  Arbeidsgiver må ha et forsvarlig grunnlag for å gi en advarsel og må foreta en saksbehandling som sikrer at beslutningen bygger på et korrekt faktisk grunnlag.

I denne kaffepraten skal vi snakke om når og hvordan advarsler kan brukes, saksbehandlingsregler, klagerett og erfaringer etter klager på advarsler. Arbeidsgiverseksjonen vil beskrive rettsgrunnlag og saksbehandlingsregler som skal sikre at vi som arbeidsgiver ivaretar våre ansatte i henhold til regelverket og på best mulig måte.


 

Målgruppe:

Ledere med personal- og økonomiansvar i Bergen kommune, HR-rådgivere, personalrådgivere og konsulenter som er involvert i personalarbeid på alle nivå i Bergen kommune.


Møtedeltagere kan stille spørsmål i forkant til arbeidsgiverseksjonen@bergen.kommune.no, eller underveis i møtechaten.

 

Vel møtt!


Produsert av
Arbeidsgiverseksjonen
Kursansvarlig
Instruktører
Kurssted
1 Digitalt møtested
Tid fra - til
21.03.2024 kl.10:00-11:00
Læringsformat
Arrangement
Ledige plasser
880 av 1000
Påmeldingsfrist
21.03.2024