Nettverk for innføringstilbud 1.-10. trinn.

  • Innhold: Samlingen er en den siste for dette skoleåret. Vi legger opp til erfaringsdeling i forbindelse med innføring av Udirs Kartleggingsverktøy i grunnleggende norsk og knytter det til praksis i innføringstilbudet.
  • Læringsmål: Bedre kartleggings- og tilretteleggingskompetanse i grunnleggende norsk, ved bruk av Kartleggingsverktøy i grunnleggende norsk.  
  • Målgruppe: Lærere med ansvar for opplæring i innføringstilbud på 1. -10. trinn i Bergen kommune
  • Forarbeid

  • Kartlegg og reflekter sammen
  • Kartlegg som en del av opplæringen
  • Se veiledningsfilmen om dynamisk kartlegging og legg merke til det som sies om:
    -stillasbygging og støtte
    -progresjon
    -observerbare størrelser
    -profesjonelt skjønn og vurderingsfelleskap
    -sammenheng mellom vurdering og undervisning  
  • Forslag til spørsmål dere kan diskutere i teamet:

    1. Hvilke typer støtte eller stillasbygging, bruker du i opplæringen allerede? Fikk du tips om nye i filmen?
    2. Hvilken sammenheng er det mellom støtte som brukes i opplæringsøyemed og når du jobber med kartlegging?
    3. Hvilke/t vurderingsfelleskap har du på din skole? Kan det bli bedre?
    4. Hvordan involverer du elevene i kartleggingen?

     

    Se gjerne faghjelpen for pedagogisk bruk av kartleggingsverktøyet: https://allmenningen.bergen.kommune.no/faghjelpen/barnehage-skole-og-idrett/laring-og-stotteverktoy/flerspraklig-opplaring/flerspraklig-opplaring-skole/pedagogisk-bruk-av-kartleggingsverktoy-i-grunnleggende-norsk#7

    Kurssted: Innbyggerservice i Kaigaten
    kl.12.00-14.30.
    Det serveres enkelt mat.


              Forutsetninger
              Lærere med ansvar for opplæring i innføringstilbud på 1. -10. trinn i Bergen kommune
              Produsert av
              Etat for skole
              Kurssted
              Innbyggerservice - Kaigaten 4 - rom "Fana"
              Tid fra - til
              kl.12.00-14.30
              Forventet innsats
              Forarbeidet som står i Kursbeskrivelse
              Læringsformat
              Arrangement
              Ledige plasser
              14 av 44
              Påmeldingsfrist
              30.04.2024