Bilde: www.pxhere.com


Alle vil vi være sårbare i ulike livsfaser. Sårbarhet handler om å være utsatt. regulering og gode relasjoner er nødvendige betingelser for å skape et inkluderende læringsmiljø - også for de sårbare elevene.

Kursdagen vil ta for seg ulike sider ved sårbare eller utsatte elever i skolen.


Om dette kurset

Målgruppe: alle som jobber med barn og unge i skolen; skoleledere, lærere, PPT, sosialfaglig skolepersonell, assistenter, skolehelsetjenesten.

Kursbeskrivelse: Sårbarhet handler om å være utsatt. regulering og gode relasjoner er nødvendige betingelser for å skape et inkluderende læringsmiljø - også for de sårbare elevene. Kursdagene vil ta for seg ulike sider ved sårbare eller utsatte elever i skolen.

Tema for dagen:

  • Regulerering som nøkkelbegrep i en ny forståelse av utsatte barn v/Dag Nordanger (RVTS)
  • Mitt liv som barn. Om sårbarhet, tilpasning, frihet og voksne" v/Tone Sævi (NLA)
  • Om diagnoser, skam og verdighet - en samtale mellom forfatterne Olaug Nilssen og Thorvald Steen

Læringsmål: Etter kurset skal du ha fått:

  • kunnskap om regulering og relasjonens betydning 
  • kunnskap om hvilke tiltak som kan sikre god inkludering i læringsmiljøet for sårbare elever.



Avmeldingsfrist: 20.03.2018 (ikke mulig å melde seg ut selv f.o.m. denne datoen). Etter fristen: Ta direkte kontakt med kursansvarlig for å melde fra.


Kursarrangør: Bergen kompetansesenter for læringsmiljø

Forutsetninger
Ingen
Produsert av
HR konsern, Bergen kommune
Kursansvarlig
Kurssted
Scandic Bergen City
Tid fra - til
22.03.2018 kl. 09:00-15:30
Intern pris
1090
Ekstern pris
1090
Læringsformat
Arrangement
Ledige plasser
41 av 150
Påmeldingsfrist
15.03.2018