BHO inviterer deg som avdelingsleder til fagdag i rekruttering denne våren. Rekrutteringsprosesser av høy kvalitet er avgjørende når vi skal tiltrekke oss riktig kompetanse.  Systematisk jobbing med rekruttering er også et av hovedmålene i BHOs strategiske kompetanseplan som gjelder for perioden 2017-2027. Rekruttering er starten på en heltidskultur!




Om dette kurset

Målgruppe: avdelingsledere i BHO

Kursbeskrivelse: 

Vi legger opp til en dag med diskusjon/aktivitet rundt problemstillinger vi møter når vi jobber med rekruttering, blant annet:

  • Tiltrekker vi oss de riktige søkerne? Hvis nei, hva kan vi gjøre annerledes?
  • Hvilke vurderinger må vi gjøre når vi skal sortere og velge ut den best kvalifiserte søkeren? 
  • Hvordan kan vi kvalitetssikre utvelgelsesprosessen?
  • Kan vi i ettertid etterprøve valgene vi tar?
  • Hvordan bruker vi rekruttering til å nå viktige mål for kommunen?

Dagen vil ikke ha fokus på rekrutteringsverktøyet Webcruiter.

Avmeldingsfrist: 22.04.18
Fra og med denne dato er det ikke mulig å melde seg av selv - ta eventuelt kontakt med kursansvarlig for å melde fra



Kontaktinformasjon til kursarrangør:  mailto:herborg.sandmo@bergen.kommune.no


Forutsetninger
Ingen
Produsert av
HR konsern i samarbeid med BHO
Kurssted
Innbyggerservice - Kaigaten 4 - rom "Fana"
Tid fra - til
23.04.2018 kl. 09:00-15:00
Læringsformat
Arrangement
Ledige plasser
8 av 25